TIKTOK CONTENT CREATOR @YUSKYAUDAH'S STRATEGY AS A FORM OF SELF-EXISTENCE
##plugins.themes.academic_pro.article.main##
Abstract
Social media is now an important aspect of individuals' daily activities, especially among generations Y and Z, who use it to express themselves and build their identities. The @Yuskyaudah account uses TikTok to build its existence and has been successful on FYP several times. The purpose of this study is to determine the content strategy of TikTok creator @Yuskyaudah as a form of self-existence through a study of Regina Luttrell's Circular Model of Some theory. Using a descriptive qualitative approach, this study examines the content production process, interactions with audiences, and strategies used by Yusky to construct his existence on the platform. Using a qualitative approach, data was collected through in-depth interviews and content observations and then validated using method triangulation techniques. The results of the study show that Titok @Yuskiyauda's content applies the concept of share, optimize, manage and engage to developself-existence.
##plugins.themes.academic_pro.article.details##

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Butar-butar, R. A. (2023). HUBUNGAN KONSEP DJRI DENGAN KEPERCAYAAN DIRI P ADA SISWA DI MTs AL - JIHAD MEDAN.
- Fadhilah, N., & Erianjoni, E. (2021). Penggunaan Aplikasi Tik Tok bagi Mahasiswa Fakultas Ilmu SosialUniversitas Negeri Padang. Jurnal Perspektif, 4(3), 320. http://perspektif.ppj.unp.ac.id/index.php/perspektif/article/view/449
- Hanisah, N., & Arsi, A. A. (2025). Jurnal Ilmiah Ilmu Sosial dan Humaniora Kajian teori kultivasi : Implikasi konten Boys ’ Love terhadap kehidupan pribadi dan sosial Kaum Fujoshi dan Fudanshi di Indonesia Cultivation theory study : Implications of Boys ’ Love content on the personal and s. 11(February), 155–176.
- Hastharita, R. (2024). Facebook dan Etika Digital : Pendekatan Hukum Islam terhadap Batasan Konten Media Sosial. 01(04), 672–677.
- Iswarani, M. P., & Gautama, M. I. (2022). Penggunaan Aplikasi TikTok Sebagai Ajang Eksistensi Diri Bagi Remaja (Studi Kasus Siswa SMAN 5 Bukittinggi Kelas XI IPS). Jurnal Perspektif: Jurnal Kajian Sosiologi Dan Pendidikan, 5(1), 37–46. http://perspektif.ppj.unp.ac.id/index.php/perspektif/article/view/588
- Lestari, A. T., & Ni’matu Rohmah, A. (2023). Penggunaan Instagram Sebagai Bentuk Eksistensi Diri Pada Konten Kreator Irfan Ghafur. EJournal S1 Ilmu Komunikasi, 2023(1), 167–176.
- LOLITA SITANGGANG. (2024). ANALISIS KEADABAN WARGA NEGARA DIGITAL. PADA PENGGUNA MEDIA SOSIAL SISWA KELAS VIII DI SMP NEGERI 16 KOTA JAMBI. 19(1978), 5145–5156.
- Mahardhika, S. V., Nurjannah, I., Ma’una, I. I., & Islamiyah, Z. (2021). Faktor-Faktor Penyebab Tingginya Minat Generasi Post-Millenial Di Indonesia Terhadap Penggunaan Aplikasi Tik-Tok. SOSEARCH : Social Science Educational Research, 2(1), 40–53. https://doi.org/10.26740/sosearch.v2n1.p40-53
- Meilinda, R., Purwanti, S., & Arsyad, A. W. (2023). PEMANFAATAN MEDIA SOSIAL INSTAGRAM DALAM MENCIPTAKAN PERSONAL BRANDING PADA BEAUTY VLOGGER MEYFANG. 11(4), 49–59.
- Nurin Nashfati. (2023). EFEKTIVITAS FITUR FOR YOUR PAGE (FYP) DI APLIKASI TIKTOK DALAM PEMENUHAN KEBUTUHAN HIBURAN.
- Okta, M., Tsabitah, G., & Takarini, N. (2024). STRATEGI OPTIMALISASI KONTEN KREATOR PADA MEDIA : TIKTOK DAN INSTAGRAM PADA PERUSAHAAN DREAM . CO . ID. 12(sekarang X), 242–246.
- Putri, N. C., Kusma, A., & Adim, R. (2023). Strategi Pembuatan Konten Kreatif oleh Influencer dalam Melakukan Endorsement melalui Instagram. 1(1), 30–37.
- Putri, S. D., & Azeharie, S. (2021). Strategi Pengelolaan Komunikasi dalam Membentuk Personal Branding di Media Sosial Tiktok. Koneksi, 5(2), 280. https://doi.org/10.24912/kn.v5i2.10300
- Rahmadanni Pohan, Leni Fitrianti, R. H. S. (2017). Program Mushafahah(Bersalaman) SebagaiUpaya Character BuildingPada SiswaSekolah Dasar Islam Swasta Pekanbaru. 2(01), 1–20.
- Renanda, A., Qohar, A., & Chandra, T. D. (2023). Analisis Peningkatan Level Berpikir Geometri Mahasiswa Berdasarkan Teori Van Hiele dengan Pendekatan Konstruktivisme. Jurnal Tadris Matematika, 6(1), 101–114. https://doi.org/10.21274/jtm.2023.6.1.101-114
- Safitri, U., & Naini, A. M. I. (2020). Penggunaan Aplikasi Tiktok Pada Generasi Z di Masa Pandemi. Universitas Sebelas Maret, 19(X), 12–26.
- Salma, D. A., & Albab, C. U. (2023). Strategi Konten TikTok @ jpradarsemarang dalam Meningkatkan Engagement Content Strategy TikTok By Radar Semarang In Improving Engagement. 5(2).
- Sangadji, F. A. P., Fitri, A. C. S., Sitanggang, D. A., Hidayat, R., & Ikaningtyas, M. (2024). Peran Media Sosial Tiktok Sebagai Platform untuk Pengembangan Bisnis di Era Digital. KARYA : Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 4(1), 1–7.
- Sari, N., & Unggul, E. (2024). TRANSFORMASI NET TV : PENGGUNAAN NETVERSE DALAM ERA KONVERGENSI MEDIA. 9(4), 894–908.
- Setiawati, I. B., & Ismail, J. (2025). Pemanfaatan Digital Marketing dalam Membangun Brand Awareness Institusi Pendidikan Tinggi.
- Sri, H. (2020). Analisis Implementasi Kebijakan Sistem Pengelolaan Aset Desa ( SIPADES ) Pemerintah Desa Wukirsari di Kabupaten Sleman. 3(2), 119–124.
- Sutrisno, A. P., & Mayangsari, I. D. (2022). Pengaruh Penggunaan Media Sosial Instagram @Humasbdg Terhadap Pemenuhan Kebutuhan Informasi Followers. Jurnal Common, 5(2), 118–133. https://doi.org/10.34010/common.v5i2.5143
- Syarifah, A., & Urfan, N. F. (2024). Representasi Dampak Hoax Pada Film Budi Pekerti Karya Wregas Bhanuteja : Konten Viral Abstrak. 5(3), 2864–2876.
- Ummah, M. S. (2019). No 主観的健康感を中心とした在宅高齢者における 健康関連指標に関する共分散構造分析Title. In Sustainability (Switzerland) (Vol. 11, Issue 1). http://scioteca.caf.com/bitstream/handle/123456789/1091/RED2017-Eng-8ene.pdf?sequence=12&isAllowed=y%0Ahttp://dx.doi.org/10.1016/j.regsciurbeco.2008.06.005%0Ahttps://www.researchgate.net/publication/305320484_SISTEM_PEMBETUNGAN_TERPUSAT_STRATEGI_MELESTARI
- Utami, K. N. (2024). PENGUNGKAPAN DIRI DITINJAU DARI HARGA DIRI DAN JENIS KELAMIN PADA MAHASISWA FAKULTAS MANAJEMEN STIE B BANK BPD JATENG PENGGUNA TIKTOK.
- Verianty, W. A. (2024). POV Adalah Point of View, Sebuah Sudut Pandang dalam Karya Sastra dan Media Sosial. Liputan6.Com. https://www.liputan6.com/hot/read/5731460/pov-adalah-point-of-view-sebuah-sudut-pandang-dalam-karya-sastra-dan-media-sosial?page=2
- Viana Sari, O., & Abidin, S. (2024). Konstruksi Bentuk-Bentuk Komunikasi Dan Identitas Diri Konten Kreator Dio Prayogi Pada Media Sosial TikTok Dalam Dunia Virtual. Scienta Journal: Jurnal Ilmiah Mahasiswa, 1–9.